Kaamosmasennus? Tee nämä 5 asiaa

Joulu innostus on ohi. Alamme unohtaa uudenvuodenlupauksiamme. Motivaatio on heikko + ulkona on pimeää ja kylmää. Huono sää ei ollut niin ärsyttävä joulukuussa, koska joulu oli edessä. Mutta nyt se on ohi. Todennäköisesti monet ovat tehneet uudenvuodenlupauksia, kuten mennä kuntosalille useammin tai syödä vähemmän sokeria. Suuri osa meistä on jo kuitenkin epäonnistunut. Kaamosmasennus alkaa potkaista… Mutta hei! Sen ei tarvitse olla näin! Laadimme 5 asiaa, jotka sinun täytyy ryhtyä tekemään tänä talvikautena kaamosmasennuksen välttämiseksi.

 

1.  Aloita liikunta

 

Älä vie talvi-iltoja sängyssä! Sen sijaan kirjaudu uuteen luokkaan. Se voi olla mikä tahansa. Ei salille tarvitse mennä, jos se ei ole alaasi, vaan valitse sinua kiinnostava treeni. Hieno esimerkki on tanssiminen, kuten tankotanssi, vatsatanssi tai steppi.

 

Tai kokeile sisäurheilulajeja, kuten kiipeilyä, nyrkkeilyä, zumbaa, squashia, karatea tai pingistä. Googlaa toimintoja ympärilläsi. Ei hätää, sinun ei tarvitse tulla urheilumestariksi, kuitenkin aktiivisuus auttaa ehdottomasti pysymään terveenä talven läpi!

 

2. Rekisteröidy uuteen luokkaan

 

Suosittelemme ehdottomasti urheilutoimintaa, vaikka ymmärrämme, että joillekin meistä hikoilu ei ole hauskaa ollenkaan. Olisi kuitenkin hyvä jos sinulla olisi jonkinlainen motivaatio poistua talosta. Sen takia voit kokeilla aktiviteetteja, jotka eivät vaadi fyysistä vaivaa, kuten esimerkiksi kielikurssit, shakkiklubit, ruoanlaitto-luokat tai kirjakerhot. Tärkeintä on, että nautit siitä, mitä teet, ja sinulla on syy poistua talosta. Yritä vakuuttaa ystäväsikin liittymistä sinuun!

 

3. Suunnittele matka

 

Jälleen kerran, pois talosta! Ja monille meistä ei ole mitään niin jännittävää kuin matkustaminen. Jos voit ottaa viikon tai kaksi pois, hienoa! Voit aina suunnata esimerkiksi Etelä-Eurooppaan ja nauttia lämpimästä säästä. Tällä kaudella on vähemmän turisteja, siis saat nauttia upeista ruuista ja täysin rentoutua.

 

4. Ympäröi itsesi ihmisten kanssa

 

Masennuksen välttämiseksi on aina hyvä olla sosiaalinen! Varmista, että vietät paljon aikaa ystävien tai Sugar Daddyn kanssa. Voitte tehdä ruokaa, katsella elokuvia tai juoda viiniä. Sen ei tarvitse olla mitään erityistä niin kauan kuin olet yhdessä. 

 

Lue lisää vinkkejä talviajan deitti-aktiviteeteista

 

5. Muista D-vitamiini

 

D-vitamiinin puute voi vaikuttaa vakavasti mielemme ja aiheuttaa väsymystä. Erityisesti talvella, joka on Suomessa kylmä ja pimeä. Pelkästään ruokavaliosta on erittäin vaikea saada tarpeeksi D-vitamiinia, joten ota D-vitamiinia sisältävä ravintolisä. Voit ostaa niitä jokaisesta supermarketista ja sillä on todella merkitystä.

 

SugarDaters toivottaa sinulle aktiivista ja hauskaa helmikuuta!